၁/ဆို ---ပါဏာတိပါတာ သတၱဝါထိုထိုဟူသမွ် ေဝေနယ်ာအေပါင္း အသက္ေသေစေၾကာင္း မေကာင္းေသာအမွဳ ၾကံစီမုိက္မွား က်ဴးလြန္ျခင္းမွ ေဝရာမဏိသိကၡာပဒံ အထူးေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏ဘုရား။
ေျပာ -----သီလံနာမ သမာဓာနံ လို ့ ဘဂဝါအမွန္ ေဟာခ့ဲပါတယ္ဗ်ာ သီလံနာမ ကိုယ္က်င့္သီလမည္သည္ သမာဓာနံ ကိုယ္ႏွင့္ႏွဳပ္လွ်င္ အျပစ္စင္ေအာင္ေကာင္းစြာပင္ထားျခင္းပါတဲ႕ ဒါ့ေၾကာင့္ ေရွးဆရာျမတ္တို ့က ေရးကဗ်ာစပ္ခ့ဲၾကတာက ပါဏာတိပါတ္ သူ ့သက္သတ္က ခ်ိဳ႕တတ္အဂၤ ါ မြဲျပာရုပ္သြင္ အားအင္ယိုယြင္း လွ်င္ျခင္းလည္းေဝး ေဘးကိုေၾကာက္တတ္ အသတ္ခံရာ အနာမ်ားလွ်က္ ေခြ်ရံပ်က္၍ အသက္တိုလ် ျဖစ္မ်ားစြာ့သည္ ေရွာင္ကအျပန္က်ိဳးတည္း တ့ဲခင္မ်ာ
သူ႕အသက္ကိုမသတ္ သိကၡာျမတ္ကို ေစာင့္ရက်ိဳးကေတာ့ ေလာကီတစ္မိ်ဳးေပးမွာက ဥစၥာစည္းပြား အတိုးမ်ားလို ့မို ့ ဂုဏ္သတင္းေက်ာ္နာမည္တက္ခါ ရြြင့္ယွက္ခါ ေဘးကိုမေၾကာက္ပါဘူး ပြဲလယ္ေရာက္တင့္တယ္ခ်ဥ္းျပီး ေရွာင္ကြင္းမရတ့ဲ ေသျခင္းတရားဆိုတာ ဆိုက္ေရာက္ခါလာညားလည္း သတိျမဲကပ္ခါ နတ္ျပည္မွာေရာက္တတ္ပါသတ့ဲ
ေလာကုတၱရာရဲ႕ အက်ိဳးၾကျပန္ေတာ့ အဝိပၸဋိသာရ စိတ္ရွ ြင္ျပၾကည္လင္လို ့ အမွန္ပင္ရမည္တဲ႕ စိတ္ၾကည္လင္ရွ ြင္ ျပေတာ့ ပါေမာဇၨဆိုသည့္ဝမ္းေျမာက္မွဳက ရျပန္ပါေရာတ့ဲ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္လာေတာ့ ႏွစ္သိမ့္ဝမ္းေျမာက္သည့္ ပီတိကျဖစ္ပါသတ့ဲ ပီတကျဖစ္လာေတာ့ ကိုယ္စိတ္မွာ ျငိမ္းေအးသည့္ ပႆဒၶိဆိုတာရျပန္ပါေရာလားဗ်ာ
ပႆဒၶိအမွန္ရွိလာေတာ့ သုခဆိုတ့ဲခ်မ္းသာမွဳကရွိလာ ခ်မ္းသာေတာ့တည္ျငိမ္ သမာဓိအရွိန္လည္းရတယ္ေပါ့ဗ်ာ
သမာဓိအရွိန္အခါမိျပန္ေတာ့ ရုပ္ႏွင့္နာမ္ကို အမွန္တိုင္းသိသည့္ ယထာဘူတဉာဏဒႆနေပါ့ ဒီဉာဏ္ကအမွန္ရျပန္ေတာ့ ျငီးေငြ႕သည့္ဉာဏ္လို့ေခၚတ့ဲ နိဗၺိဒါ ဧကန္သာတိုးတယ္ေပါ့ဗ်ာ
နိဗၺိဒါဧကန္တိုးျပန္ေတာ့ ရာဂဆိုးတပ္စြဲမွဳ ပ်က္ျပယ္သည့္ ဝိရာဂနယ္ဆိုတာလဲကူးတယ္ေပါ့
တဏွာခ်ယ္တပ္စြဲမွဳပ်ယ္ျပန္ေတာ့ ကိေလသာနယ္ကလြတ္တယ္ဆိုသည့္ ဝိမုတၱိ
ဝိမုတၱိတကယ္ရွိလာေတာ့ ျပန္လွည့္ျပီးဆင္ျခင္သည့္ ဝိမုတၱိဉာဏဒႆနဆိုသည့္ ေလာကုတၱရာအက်ိဳးေတြရပါတယ္
ဒါ့ေၾကာင့္မ့ို ျပည္သူအေပါင္းတို ့ေရ အခုေကာင္းမွ ေနာင္ေကာင္းမွာမို ့ သတ္ေၾကာင္းအျဖာျဖာ နည္းအေထြေထြကို အျပီးေပေရွာင္ၾကပါစို ့။ ။
၂/ဆို-------အဒိႏၷာဒါနာ သူတစ္ပါးဥစၥာ သူတစ္ပါးပစၥည္းဘ႑ာ ေလာဘမီး ရမၼက္ၾကီး ခိုးယူ့ျခင္းမွ ဘုရားတပည့္ေတာ္တို ့သည္ ေဝရာမဏိသိကၡာပဒံ အထူးေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏ဘုရား။ ။
ေျပာ-------စာရိတၱႏွင့္ ဝါရိတၱဟု နွစ္စုသီလခြဲျပရာဝယ္ နိစၥဂရုဓမၼသီလလို ့ အမည္လည္းရေပသည့္ အဒိႏၷာဒါန သူတစ္ပါးပိုင္ရိုး ဥစၥာမ်ိဳးကို ခိုးျခင္းနည္းမ်ား ႏွစ္ဆယ့္ငါးပါးတို ့တြင္ တစ္ပါးပါးျဖင့္လွ်င္ က်ဴးလြန္လွ်င္အမွန္ျဖစ္ပါက မုခ်ပင္ဝိပါက အပါယပဋိသေႏၶကိုေပးေစတာေၾကာင့္ ေရွာင္ကိုေရွာင္ရမည့္ ဝါရိတၱအမည္ရွိ ဤသည့္သီလ ယြင္းပ်က္ၾကလွ်င္ျဖင့္ ကြင္းဆက္ရၾကမည့္ အက်ိဳးကေတာ့ျဖင့္ ဒီလိုပါတ့ဲဗ်ာ ေရွးဆရာကဝိတို ့ရဲ႕ ေရးကဗ်ာထည့္လို ့ေျပာပါရေစေတာ့့
သူတစ္ပါးဟာ ခိုးမိပါမူ ဥစၥာနည္းမြဲ ဆင္းရဲငတ္ဘိ လိုရွိမရ ေဘာဂပ်က္စီး ေရ မီး သူခိုး ေမြခံဆိုးႏွင့္ မင္းဆိုးအျပား ရန္မ်ိဳးငါးေၾကာင့္ ပ်က္ျပားဥစၥာ ျဖစ္မ်ားစြာသည္ ေရွာင္ခါ အျပန္အက်ိဳးတည္း ပါတ့ဲခင္မ်ာ
ဒါ့ေၾကာင့္မို ့ ေလာကုတ္ ေလာကီ ႏွစ္လီရေစဖို ့ ဒုတိယသိကၡာပုဒ္ကိုျဖင့္ အားထုပ္လို ့က်င့္ေဆာင္ၾကပါစို ့။ ။
၃/ဆို------ကာေမသုမိစၧာစာရာ တစ္ပါးသူအိမ္ရာ တဏွာက်ဴးလြန္ျခင္း ျပစ္မွားက်ဴးလြန္ျခင္းမွ ဘုရားတပည့္ေတာ္တို ့သည္ ေဝရာမဏိသိကၡာပဒံ အထူးေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏ဘုရား။ ။
ေျပာ--------မဂ္ဖိုလ္ရရန္ ရွသ္တန္နည္းလမ္း ထိုထိုခန္းမွာ သမၼာကမၼႏၲ တရားကိုယ္ျပေတာ့ ပါဏာတိပါတာေဝရာမဏီ အဒိႏၷာဒါနာေဝရာမဏီ ကာေမသုမိစၧာစာရာေဝရာမဏီ တ့ဲခင္မ်
တစ္မ်ိဳးအမည္ရျပန္တာက အာဇီဝ႒မကသီလတဲ႕ ပုဒ္ျဖတ္ကာျပျပန္ေတာ့ အာဇီဝ +အ႒မကတ့ဲ အာဇီဝ အသက္ေမြးမွဳလွ်င္ အ႒မက ရွစ္ခုေျမာက္ျဖစ္ေသာ သီလပါတ့ဲ
ဝိသုဒၶိမဂ္မွာတစ္မ်ိဳးဖြင့္ျပတာက အာဒိျဗဟၼစရိယက ျမတ္ေသာအက်င့္ အရိယမဂ္ရရန္ အစအဦးဧကန္က်င့္ရမည့္ ဤတရားအစုျပည့္စုံစြာက်င့္ရမည္တ့ဲ
ဒါ့ေၾကာင့္ ဒု သ န ေသာလို ့ေျပာရသည့္ဘဝမေရာက္ရေအာင္ ေဗ်ာေခါက္ခါ ႏွဳိးေဆာ္ခ်င္တာက
မိစၧာစာရ က်ဴးလြန္ကလည္း မုန္းၾကသူမ်ား ရန္သူပြါး၍ ရွားပါးလဘ္တိတ္ ခ်မ္းသာဆိတ္၏ မိန္းမပ႑ဳက္ မ်ိဳးယုတ္ခါခါ မ်က္ႏွာမလွ အရွက္ရလွ်က္ လကၡဏာဣေျႏၵ ယြင္းေသြခ်ိဳ႕သိန္ စိုးရိမ္မ်ားစြာ ခ်စ္သူကြာသည္ ေရွာင္ခါအျပန္အက်ိဳးတည္း ပါတ့ဲခင္မ်ာ ။ ။
၄/ဆို--------မုသာဝါဒါ လိမ္ညာလွည့္ျဖား ဖရုသဝါစာစကား ႏွဳတ္ရမ္းကားမ်ားစြာ သူတစ္ဦးပ်က္စီးေအာင္ လိမ္ညာျခင္းမွ ဘုရားတပည့္ေတာ္တို ့သည္ ေဝရာမဏိသိကၡာပဒံ အထူးေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏ဘုရား။ ။
ေျပာ-------သူ ့သက္သတ္ခါ သူ ့ဥစၥာကို ခိုးကာသိုထိန္ သူ ့အိမ္ယာအား ေသြမွားယြင္းေဖါက္ က်င့္မေရာက္ရေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းတည္းဟူေသာ ကာယသုစရိုက္သုံးပါး လိမ္ညာေျပာျငား ဂုံးစကားပိသုဏာႏွင့္ ဖရုသာဆဲေရးလို ့ မယ္သီတာမိဖုရားေလး စတ့ဲ အႏွစ္မ့ဲျပိန္ဖ်င္းရာ သမၹပၸလာပါ တ့ဲ ဤေလးျဖာေရွာင္ရာတည္းဟူေသာ ဝသီသုစရိုက္တရားတို ႏွင့္ အသက္ေမြးမွဳလွ်င္ စင္ၾကယ္ျခင္းဆိုသည့္ ရွစ္ခုေျမာက္အာဇီဝ႒မက အထဲမွာပါ ဝင္သည့္ မုသာဝါဒါကို သူသူငါငါ ႏွလုံးဖက္ခါသုံးၾကရင္ေတာ့ ေစတီယမင္းညစ္အရွင္လိုပါဘဲ ေသလွ်င္အပါယ္ေရာက္ပါလိမ့္မယ္ဗ်ာ
ဒါ့ေၾကာင့္မို ့ဝိုင္းေတာ္မဟာ အဖဲြ႕ေတာ္သားတို ့ကေစတနာ တကယ္ထားလို့မို ့ ေရွးဆရာတို ့ေရးခ့ဲသည့္ ကဗ်ာစာသားႏွင့္ တိုက္တြန္းလို ့သြားပါရေစေတာ့
မုသာစကား ေျပာဆိုျငားမူ စကားမပီ သြားမညီတည္း ပုတ္ညွီပါးစပ္ ေျခာက္ကပ္ကိုယ္ေရ ဣေျႏၵေနာက္ ပုံယြင္းေဖါက္၏ မေရာက္ၾသဇာ ႏွဳတ္လွ်ာၾကမ္းေထာ္ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီ စိတ္မတည္ ေရွာင္သည္အျပန္အက်ိဳးတည္း ပါတဲ႕ခင္မ်ာ။ ။
၅/ဆို--------သုရာေမရယမဇၩပမာဒ႒ာနာ ေသရည္ေသာက္စား မိုက္မွားက်ဴးလြန္ မူးရစ္ျခင္းမွ ဘုရားတပည့္ေတာ္တို ့သည္ ေဝရာမဏိသိကၡာပဒံ အထူးေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏ဘုရား။ ။
ေျပာ---------ေယဂဟ႒ာ ပုညကာေရာ
သီလဝေႏၲာ ဥပသကာ။
ဓေမၼန ဒါရံ ေပါေသႏၲိ
ေတ နမႆာမိ မာတလိ။
မာတလိ အိုအရွင္မာတလိ ေယ အၾကင္သူတို ့သည္ ပုညကာေရာ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳ ျပဳၾကေလ့ရွိကုန္၏ ဂဟ႒ာ လူတို ့ေစာင့္ထိမ္းရမည့္ သီလစသည္တို ့ႏွင့္ ျပည့္စုံၾကကုန္၏ သီလဝေႏၲာ သီလႏွင့္ျပည့္စုံေသာ သူတို ့ကို ဝါ ရတနာ သုံးရပ္တို ့ကို ဥပသကာ ဆည္းကပ္ၾကပါကုန္၏ ဓေမၼန တရားသျဖင့္ ဒါရံ သားမယားတို ့ကို ေပါေသႏၲိ လုပ္ေကြ်းၾကကုန္၏ ေတ ထိုသူတို ့ကို နမႆာမိ ရွိခိုးပါ၏ တ့ဲခင္မ်
သိၾကားမင္း မိန္ ့ေခြ်ခြင္းစကားကို ေထာက္ထားလို ့ ဉာဏ္တင္ၾကည့္ရင္ ငါးသီလဤအစုံကို လုံျခံဳေအာင္ထိမ္းရင္ျဖင့္ သိၾကားမင္းကေတာင္ ရွိခိုးမွာ အမွန္ပါဘဲခင္မ် ဒါ့ေၾကာင့္မို ့ သီလအေျခတကယ္ခိုင္ၾကဘို ့ ပဥၥမေျမာက္ ေဟာဒီ သုရာေမရယရဲ႕ က်ိဳးအျပစ္ကိုျဖင့္ ေရွးအာစရိယတို ့က ေရးကဗ်ာထည့္လို ့ျပတာကျဖင့္
ေသရည္ေသာက္လင့္ သင့္မသင့္၌ ေရးခြင့္မသိ ပ်င္းရိေမ့ရူး ေက်းဇူးမဆပ္ ဟိေရာတၱပ္ကင္း ခပင္းမ်ားထို အကုသိုလ္ကို မျငိဳလြယ္စြာ ျပဳက်င့္ရာသည္ ေရွာင္ခါအျပန္ အက်ိဳးတည္း တ့ဲ
ဒါ့ေၾကာင့္မို ့ အလွဴ႕ဒကာ ဒကာမႏွင့္ ကုသလာ အတူဖက္ၾကတ့ဲ ႏွစ္ဘက္သဟာ ညာမိတ္ေဆြတို ့က ဖိတ္စာေဝငွကာ ပရိတ္ ဓမၼာ အတူနာၾကလို ့ ကုသလာဘာဂကို ရၾကဘို ့အေရး ေတြးေထာက္တ့ဲအျပင္ ေမတၱာယွဥ္ခါ စိတ္ေဇာျဖင့္ ငါးပါးေသာသီလကို ေစာင့္ထိမ္းဘို ့အေရး ႏွဳိးေဆာ္လို ့ေပးပါသည္ ေတးကဗ်ာသီ ေဗ်ာစာစီ ဒီအဖြဲ႕ကလည္း မနဲသည့္ေစတနာ သဒၶါကပ္လို ့မို ့ ပါရမီတစ္ရပ္အေနျဖင့္ကပ္လို ့မို ့ သီလဆိုတာ လို ့ေခါင္းစဥ္ေပးထားသည့္ ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ေရးတ့ဲ ကဗ်ာေလးနဲ႕ ႏွဳိးေဆာ္ခ်က္ေပးလိုက္ပါသည္ခင္မ်ာ
သီလဆိုတာ ကိုယ္ႏွဳတ္မ်ားကို ေကာင္းစြာထားဖို ့ ေစာင့္ရသေလ
ကိုယ္ႏွဳပ္လုံလွ်င္ လူယဥ္ေက်းကြဲ႕
ေကာင္းက်ိဳးေပးျမဲ အမွန္ေပ။
စိတ္ပါလုံလွ်င္ပိုလို ့ေကာင္းသကြဲ႕
ေကာင္းသထက္ေကာင္းေအာင္ၾကိဳးစားေလ။
စိတ္ပါလုံေအာင္ ဘာဝနာပြါးဖို ့
ျမတ္ဘုရားကမိန္ ့ခ့ဲေပ
ကိုယ္ႏွဳတ္စိတ္ထား ဤသုံးပါး လုံျငားခ်မ္းသာေပ။ ။
Saturday, November 22, 2014
သီလေစာင့္ၾကစို ့
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment