(၃) ခဏိကမရဏ..
. (ခ) ႐ုပ္ဓာတ္၏ခဏိကမရဏ... (အပိုင္း-၆) (ေနာက္ဆံုးပိုင္း) ++++++++++++++++++++
(ခ) ႐ုပ္တရားတို႔၏ ခဏိကမရဏ၌လည္း ခက္မာမႈ, ႏူးညံ႔မႈဟူေသာ ေျမဓာတ္၏ မရဏ, ဖြဲ႔စည္းတြယ္ကပ္မႈဟူေသာ ေရဓာတ္၏ မရဏ, ပူမႈေအးမႈ ခ်မ္းမႈဟူေသာ မီးဓာတ္၏မရဏ, လႈပ္႐ွားမႈ, ႂက႐ြမႈ, ေတာင့္ တင္းမႈဟူေသာ ေလဓာတ္၏မရဏ ထိုဓာတ္ႀကီးေလးပါး၌မွီေသာ စကၡဳအၾကည္၏ မရဏ, ေသာတအၾကည္၏ မရဏ စသည္ျဖင့္ မ်ားေသာ အျပား႐ွိ၏၊ ခဏိကဇာတိ, ခဏိကဇရာတို႔၌ ျပဆိုခဲ႔ၿပီးေသာ နည္းကုိ မွီ၍ ဤခဏိကမရဏကုိလည္း သိေလ။ ပုဂၢိဳလ္, သတၱ၀ါ, အဂၤါႀကီးငယ္အစ႐ွိေသာ သဏၭာန္မ်ိဳးကုိ ပယ္ေဖ်ာက္၍ ကိုယ္တြင္းမွာ သက္သက္ေသာ မာမႈႏူးညံ့မႈ, သက္သက္ေသာ ပူမႈေအးမႈ အစ႐ွိေသာ ဓာတ္သေဘာ ပရမတ္သေဘာကုိ မိမိရရ ျမင္ႏိုင္မွ ထိုဓာတ္တို႔၏ ခဏိကမရဏကုိ ျမင္ႏိုင္ရာသည္။ ခဏိကဇာတိ, ခဏိကမရဏကို ျမင္ႏိုင္ရန္ အခြင့္သည္ အလြန္ခဲယဥ္း၏။ သႏၲတိဇာတိ, သႏၲတိဇရာ, သႏၲတိမရဏတို႔ကို ျမင္ႏိုင္လွ်င္ပင္ ၀ိပႆနာ သမၼာဒိ႒ိ ေကာင္းေကာင္းျဖစ္ေတာ႔သည္၊ တာ႐ွည္ေလးျမင့္ စြဲစဲြၿမဲၿမဲ ပြားမ်ားႏိုင္လွ်င္ သကၠာယဒိ႒ိ ငရဲမီးကုိ သတ္ၿငိမ္းေစႏိုင္ေတာ႔ သည္။ ေလၿငိမ္ရာ အရပ္၌ ထြန္း၍ထားေသာ မီးေတာက္မီးလွ်ံကုိ ေစ့ေစ့ ၾကည္႔၍ ေနလွ်င္ လူလူ လူလူ ေနသည္ကုိ ျမင္ရ၏၊ လူလူတက္မႈ ဟူသမွ် သည္ ခဏိကဇာတိတည္း၊ အသစ္အသစ္ ျဖစ္ေပၚမႈတည္း၊ ထိုအသစ္ အသစ္ ျဖစ္ေပၚမႈဟူသမွ်သည္ အေဟာင္းပ်က္မႈကုိ အစားစုိက္မႈခ်ည္း တည္း၊ အေဟာင္းပ်က္မႈစုကား ေပ်ာက္ကြယ္မႈျဖစ္၍ မ်က္စိမျမင္ရာသုိ႔ ျမဳပ္ေလ၏၊ အသစ္ျဖစ္မႈကား မ်က္စိျမင္ရာသုိ႔ ေပၚ၍ လာ၏၊ ပ်က္မႈ သည္ ဉာဏ္မ်က္စိ၏ အရာတည္း။ မီးေတာက္မီးလွ်ံ၌ ဧရာတည္ျဖစ္ေသာ ေျမဓာတ္သည္ အလြန္ အားနည္း၏၊ ထိုေျမဓာတ္ကုိ မီွတြယ္၍ ေတာက္ေသာ မီးဓာတ္သည္ အလြန္ထက္သန္၏၊ မွီရာေျမဓာတ္ ခဏခ်င္း ခဏခ်င္း ကုန္ေအာင္ ေလာင္၏၊ စား၏၊ ေျမဓာတ္၏ ခဏခဏ ကုန္မႈကုိ ဉာဏ္ႏွင့္ ၾကည္႔မွ ခဏခဏ မီးပ်က္မႈ ထင္႐ွား၏။ သတၱ၀ါတို႔၏ ကိုယ္ခႏၶာသည္လည္းဓာတ္မီးခဲၾကီးအတိ ျဖစ္၏၊ ဓာတ္မီးတံုးႀကီးအတိ ျဖစ္၏၊ မီးဟူသမွ်သည္တလူလူေနသည္ခ်ည္း၊ ကိုယ္ခႏၶာႀကီးသည္ ထိုမီးေတာက္ မီးလွ်ံအလားပင္တည္း။ ။ဘယ္ေနရာကုိ မဆို လက္ႏွင့္ စိစိစမ္း၍ ဉာဏ္ႏွင့္ေစ့ေစ့ၾကည္႔မွ ေအးလွ်င္လည္း ေအး႐ွိန္ တလူလူေတြ႕ရ၏၊ ပူလွ်င္လည္းပူ႐ွိန္ တလူလူေတြ႕၏၊ တလူလူျဖစ္ေနသမွ် ျဖစ္မႈပ်က္မႈခ်ည္း၊ “ယထာပုဗၺဳဠကံ ပေႆ”ဟူေသာပုဒ္မွာ ျပခဲ႔ေသာ ေရပြက္ဥပမာအတိုင္း ထင္ျမင္ေအာင္ၾကည့္ေလ။ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
Wednesday, March 11, 2015
ေသျခင္း ၃မ်ိဳး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment