မရဏ (ေသျခင္း).....
(၂) သႏၲတိမရဏ (အပိုင္း-၂)
+++++++++ မွန္ရိပ္ဥပမာ ********* မွန္မ်က္ႏွာထိုထို၀တၳဳ တိုက္ဆိုင္မိေသာအခါ၌ မွန္အျပင္မွာ အရိပ္ေပၚ၏၊ မ်က္ႏွာ လြဲျပန္လွ်င္ ထိုအရိပ္ ကြယ္ေပ်ာက္၏၊ တဖန္ တိုက္ဆိုင္ျပန္လွ်င္ အရိပ္ ေပၚၿမဲ ေပၚျပန္၏၊ မ်က္ႏွာလြဲျပန္လွ်င္ အရိပ္ေပ်ာက္ၿမဲ ေပ်ာက္ျပန္၏၊ မွန္အျပင္ႏွင့္ စကၡဳအၾကည္တူ၏၊ အရိပ္ႏွင့္ စကၡဳအၾကည္မွာ ျဖစ္ေပၚ ၾကေသာ နာမ္ဓာတ္စု တူ၏၊ ျဖစ္ေပၚမႈကား နာမ္ဓာတ္စု၏ ဇာတိဓမၼ တည္း၊ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္မႈကား နာမ္ဓာတ္စု၏ မရဏဓမၼႀကီးေပတည္း။ ။ ေရအၾကည္ စသည္တို႔၌ေပၚေသာ အရိပ္တို႔ႏွင့္လည္း တူပါ၏၊ ေနေရာင္, မီးေရာင္တို႔၌ ေပၚေသာလူရိပ္, သစ္ရိပ္တို႔ႏွင့္လည္း တူပါ၏၊ သစ္ပင္ရိပ္ မွာ သစ္ပင္ႏွင့္ အဆင္းသဏၭာန္တူ၏၊ ေျမအျပင္ႏွင့္ စကၡဳအၾကည္ တူ၏၊ ေနႏွင့္ ေ႐ွးကံေဟာင္း တူ၏၊ အရိပ္ႏွင့္ စကၡဳအၾကည္မွာ ေပၚေသာနာမ္ ဓာတ္စု တူ၏။ မွန္ဘီလူးႀကီး ဥပမာ ************** အႏၶပုထုဇဥ္ သတၱ၀ါတို႔သည္ ေရ, ေျမ, ေတာ, ေတာင္, အိပ္ရာ, ေက်ာင္း, ကန္, ႏြား, ကၽြဲ, ဆင္, ျမင္း, လူ, ရွင္, ေယာက္်ား, မိန္းမ, ဦးေခါင္း,ေျခ,လက္အစရွိေသာ ထိုထိုအဆင္းသဏၭာန္ကို ျမင္ၾကေသာ အခါ သကၠာယဒိ႒ိအတိုင္း ဘယ္ဟာကို ငါျမင္သည္, ငါၾကည့္သည္, ငါ႐ႈသည္ဟု ျဖစ္ၾကကုန္၏၊ အျမင္နာမ္ဓာတ္စု ျဖစ္ေပၚမႈဟူ၍ မသိၾက ကုန္၊ ထိုဓာတ္စု၏ ျမင္မႈ,ၾကည့္မႈ, ႐ႈမႈဟူ၍မသိၾကကုန္၊ တဖန္ကြယ္၍ သြားျပန္လွ်င္ ငါမျမင္ျပန္ၿပီဟု သိၾကကုန္၏၊ ထိုနာမ္ဓာတ္စုတို႔၏ ေသဆံုးမႈ, ေပ်ာက္ကြယ္မႈ, အနိစၥေရာက္ၾကေသာအမႈဟု မသိၾကကုန္။ အနာအို,အနာေဟာင္းႀကီးရွိၾကရာ၌ ပကတိမ်က္စိႏွင့္ မျမင္ေကာင္း၊ မွန္ဘီလူးႀကီး တပ္၍ၾကည့္မွ သံေသဒဇ ပိုးငယ္တို႔သည္ အနာႏွင့္ အျပည့္ က်ေရာက္ျဖစ္ေပၚလာရာ၌ ထထိုပိုးတို႔၏ တိုက္မႈ, စားမႈေၾကာင့္ အနာ သည္ယားယံ၍လာ၏၊ အရည္စက္လည္း ယိုထြက္၍လာ၏။ အနာရွင္မူကား မွန္ဘီလူး မရွိသည္ျဖစ္၍ ပိုးေကာင္ငယ္ေတြကိုပင္ ကိုယ့္အေသြး, ကိုယ့္အသားမွတ္၏၊ ပိုးကိုက္၍ယားယံသည္ကိုပင္ အနာ ေပ်က္၍ ယားယံသည္ဟု ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာရွိ၏၊ ပိုးတို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာအရည္အစက္ ယိုထြက္သည္ကုိလည္း အနာေပ်ာက္လို္၍ မန္းရည္ယိုသည္ဟု ၀မ္းေျမာက္၏၊ ထိုအောကာင္းကိုသိေသာ ေဆးသမားဆရာကထိုသူ၏မ်က္စိ၌ မွန္ဘီလူးႀကီးတပ္၍ ျပေသာအခါ၌ အနာထဲမွာ နဂါးေတြက ေနသကဲ့သို႔ ေလာက္လက္ ဆူႂက တရြရြ ေနာကေသာ ပိုးငယ္ေတြကို ျမင္ေလ၏၊ ထိုအခါမွ ၾကက္သီးႀကီး ထ၏၊ ေၾကာက္လွ၏၊ ယခုပင္ အတြင္းသို႔ အေခါင္းေပါက္ေအာင္ စားၾကလိမ့္မည္ထင္၏၊ မအိပ္၀ံ့မေန၀ံ့ အနာရိပ္, ပိုးရိပ္ကိုသာ တၾကည့္တည္း ၾကည့္၏၊ ေဆးဆရာကို တြယ္တာ၏၊ သုတ္လိမ္းရန္ေပးေသာ ေဆးကို နည္းလွသည္ထင္၏၊ ႏွစ္ႀကိန္ သံုးႀကိမ္းသုတ္လိမ္းရန္ေပးေသာေဆးကို တစ္ႀကိမ္းတည္း အကုန္လိမ္း၏၊ ေဆးဆရာက ဣရိယယာပထ မွ်တရန္ အိပ္ပါဟုဆိုေသာ္ မအိပ္ႏိုင္ မအိပ္၀ံ့ရွိ၏၊ အနာကိုၾကည့္၍ေဆးသုတ္လိမ္းမႈ၌သာ မေန မနား အားထုတ္၏။ ဥပမာ ဥပေမယ် စပ္ဟပ္ျပခ်က္ ၁။ အႏၶပုထုဇဥ္ အျဖစ္ႏွင့္ေနေသာ သတၱ၀ါစုသည္ အနာသည္, ေရာဂါသည္ႀကီးႏွင့္တူ၏။ ၂။ အနမတဂၢ သံသရာ၌အစဥ္ျဖစ္၍လာခဲ့ေသာ မ်က္လံုးႏွစ္ခု သည္ အနာေဟာင္းႀကီးႏွင့္တူ၏။ ၃။ ထိုထို အဆင္းသဏၭာန္ႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳမိတိုင္းစကၡဳအၾကည္မွာ ျဖစ္ေပၚလာေသာစကၡဳဉာဏ္ အမွဴးရွိေသာ နာမ္ဓာတ္စုသည္ ထိုအနာ ေဟာင္းႀကီးျဖစ္ေပၚလာေသာ အလြန္သိမ္ေမြ႕စြာေသာ သံေသဒဇပိုး ငယ္ႏွင့္တူ၏။ ၄။ ၀ိပႆနာသမၼာဒိ႒ိ ဉာဏ္မ်က္စိ မရွိဘူးေသးသည္ျဖစ္၍ ထိုနာမ္ဓာတ္စုကို ဓာတ္အသီးအျခား, ဓမၼအသီးအျခား, အာဂႏၲဳတရားစု, ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားစုဟူ၍သက္သက္မသိမျမင္သည့္ အတြက္ထိုဓာတ္ တို႔ကိုငါျပဳ၍ ငါျမင္သည္ဟုျဖစ္၍ ေနၾကေသာ အႏၲပုထုဇဥ္စု၏အမႈသည္ အာဂႏၲဳက သံေသဒဇပိုးေကာင္ေတြကို ကုိယ္ေသြး, ကိုယ့္သားဟု ျဖစ္ ေသာ အနာသည္ႏွင့္တူ၏။ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး 
Wednesday, March 11, 2015
ေသျခင္း ၃မ်ိဳး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment