.. (၂) သႏၲတိမရဏ (အပိုင္း-၃)
++++++++++++++++++
<<
<အျမင္နာမ္ဓာတ္တို႔၏ သႏၲတိမရဏ>>>
မွန္ဘီလူးႀကီး ဥပမာမွအဆက္.....
၅။ ထိုစကၡဳမွာ ျဖစ္ေပၚလာေသာ နာမ္တရားစုတြင္လည္း စကၡဳ
အေတြ႕ဟုဆိုအပ္ေသာ စကၡဳသမၹႆမႈသည္ ထိုအနာေဟာင္း၌ က်ေသာ
ပိုးတို႔၏ကိုက္မႈႏွင့္တူ၏။
၆။ စကၡဳ အေတြ႕ေၾကာင့္ ျဖစ္လာေသာ စကၡဳအရသာ ဟုဆိုအပ္
ေသာ စကၡဳသမၹႆဇာ ေ၀ဒနာမႈသည္ ထိုအနာေဟာင္းမွာပိုးတို႔၏
ကိုက္မႈေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ယားယံမႈႏွင့္တူ၏။
၇။ စကၡဳအရသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ႐ူပတဏွာသည္
ထိုအနာေဟာင္းမွာ ပိုးေလာက္တို႔၏ စားမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ
ေသြးပုပ္ရည္,ျပည္ပုပ္ရည္ႏွင့္တူ၏။
၈။ ေကာင္းေသာအာ႐ံုကို ျမင္ရ၍ တက္ႂကမႈ, ၀မ္းေျမာက္မႈ
တဏွာျဖင့္ ခံစားစံစားရ၍ တက္ၾကမႈ ၀မ္းေျမာက္မႈသည္ အနာႀကီး
ယာားယံ၍ ၀မ္းေျမာက္မႈ, အရည္ယို၍ ၀မ္းေျမာက္မႈႏွင့္တူ၏။
၉။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အနာကုေဆးသမား ဆရာႀကီးႏွင့္တူ၏။
၁၀။ အ၀ိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ အစရွိေသာ ဤပဋိစၥသမုပၸါဒ္
ေဒသနာအတိုင္း ကိုယ္ခႏၶာ၌ ေကာင္းစြာ သိျမင္ေသာ၀ိပႆနာ သမၼာဒိ႒ိ
ဉာဏ္မ်က္စိသည္ေဆးဆရာႀကီး၏ အလြန္လင္းလွစြာေသာ မွန္ဘီလူး
ႀကီးႏွင့္တူ၏။
၁၁။ ဤေဒသနာအရ အဇၥ်တၱဓာတ္တို႔၏ အသီးသီးေသာ
သေဘာအစုျဖစ္မႈပ်က္မႈ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မႈ အာဂႏၲဳအခ်က္ကို ေကာင္းစြာ
ေအာင္ျမင္ေသာအခါ အႏၶပုထုဇဥ္အျဖစ္မွ ကၽြတ္လြတ္၍ ပညာမ်က္စိ
အျမင္ရွိေသာ ကလ်ာဏပုထုဇဥ္, စူဠေသာတာပန္အျဖစ္သို႔ေရာက္ေသာ
သူသည္ မွန္ဘီလူးလက္ကိုင္ရ၍ သံေသဒဇ ပိုးငယ္ေတြကို အေကာင္
အထည္ႏွင့္တကြ နဂါးေတြကသကဲ့သို႔ တရြရြ ေနသည္ကို ျမင္ရသည္
ႏွင့္တူ၏။
၁၂။ မိမိကိုယ္မွာ တစ္ခုလံုး၏ ျဖစ္ခ်ည္ပ်က္ခ်ည္ အတည္မက်
အာဂႏၲဳဓမၼ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္သေဘာကို ျမင္ေသာအခါ ငါ,ငါ-ဟူ၍ စြဲလမ္း
ေသာသကၠာယဒိ႒ိကလည္း မေက်က်န္တည့္ေသး ရွိေနသည္ႏွင့္ ေသမႈ
ကိုလည္း အစိုးမရ၊ ယခုထြက္သက္မွာ သကၠာယဒိ႒ိ တန္းလန္းႏွင့္
ေသခဲလွ်င္ ေနာက္၀င္သက္အခန္းမွာ အပါယ္ဘ၀သို႔လည္းေကာင္း၊
သာသနာ မရွိရာ ဘ၀သို႔လည္းေကာင္း က်ေရာက္၍ သြားမည့္အေရးကို
ေတြးမိတိုင္း အေၾကာက္ပြားသျဖင့္ တပါးေသာ ကိစၥႏွင့္ေမ့ေမ့ ေလ်ာ့
ေလ်ာ့ မေန၀ံ့မူ၍ ၀ိပႆနာ သမၼာဒိ႒ိကိုသာ မေနမနား ႀကိဳးစားအား
ထုတ္ေသာ သူသည္ ထိုအနာမွ က်ေရာက္ေသာ ပိုးတို႔အတြက္ ၾကက္သီး
လည္းထ ေၾကာက္ရြံ႕လွ၍ ေဆးအမႈကိုသာ မေနမနား အားထုတ္သည္ႏွင့္တူ၏။
ဤဥပမာျဖင့္ကား အနာရွိ၍က်လာေသာ သံေသဒဇ ပိုးငယ္စု
ကဲ့သို႔ အဆင္းသဏၭာန္ႏွင့္ စကၡဳအၾကည္၀ယ္ ၿပိဳင္ေတြ႕ဆံုမိေသာအခါမွ
အျမင္ဓာတ္စု အာဂႏၲဳတို႔ စကၡဳအၾကည္ေပၚမွာ တဖြားဖြားျဖစ္ေပၚလာ
ၾကကုန္သည္၊ မ်က္စိထဲမွာ အၿမဲရွိေနၾကေသာဓာတ္စု မဟုတ္ဟူေသာ
အဓိပၸါယ္ကို ျပလိုရင္းတည္း၊ တစ္နာရီအတြင္း, တစ္ထိုင္အတြင္းမွာပင္
ထိုကဲ့သို႔ အာဂႏၲဳက ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ဓာတ္သီးဓာတ္ျခား အေနႏွင့္ ျမင္ႏိုင္
ပါမွ မ်က္စိအၾကည္ေပၚမွ အခါခါျဖစ္ေပၚမႈ,အခါခါေသမမႈ, အခါခါ
ဓာတ္သခ်ဳႋင္း က်မႈကဲ့ငို႔ ျမင္ႏိုင္မည္၊ မရဏကို ျပဆိုေသာအရာျဖစ္၍
ဓာတ္သခ်ႋဳင္း က်မႈကို သမၼာဒိ႒ိဉာဏ္မ်က္စိ ိေပါက္ေအာင္ ျပလိုရင္းေပ
တည္း။
နာမ္တရားတို႔ မည္သည္ ႐ုပ္တရာကဲ့သို႔ သဏၭာန္ရွိၾကကုန္သည္
မဟုတ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ မ်က္စိမွ နာမ္ဓာတ္ျဖစ္ေပၚမႈ,နာမ္ဓာတ္ေသမွ ဓာတ္
သခ်ဳႋင္းက်မႈကို ဉာဏ္ျဖင့္ရွာၾကေသာ သူသည္ သဏၭာန္အေနႏွင့္
ရွာႀကံ၍မရအပ္၊ ျမင္မႈႏွင့္႐ွာ ၾကံမႈ ရအပ္သည္၊ ျမင္မႈသည္ပင္ ထုိဓာတ္စု
အမွန္ ျဖစ္သည္၊ ျမင္မႈ ေပ်ာက္ကြယ္ခ်က္သည္ပင္လွ်င္ ဓာတ္ေသမႈ
ဓာတ္သခ်ၤဳိင္းက်မႈအမွန္ျဖစ္သည္၊
ဘယ္ဟာကုိ ယခု ငါျမင္၏ ဟု သိၾက၏၊ ဘယ္ဟာကုိ ယခု ငါမျမင္ျပီ ဟုသိၾက၏။ စိတ္ထဲမွာ ယခု ငါ၌
ေဒါသျဖစ္၍ေန၏ဟု သိၾက၏၊ ယခု ေဒါသေျပျငိမ္းျပီဟု သိၾက၏၊
ထု႔ိထက္ပင္ျမင္မႈျဖစ္ခ်က္, ျမင္မႈ ပ်က္ခ်က္ ထင္႐ွား၏၊ စိတ္အစဥ္ကုိ
လက္ကုိင္ျပဳ၍ ၾကည့္ရမည္။
စိတ္အစဥ္မည္သည္ကား-ေျမကုိ ျမင္၍ သိပုံတမ်ိဳး, ေရကုိ ျမင္၍
သိပုံတမ်ိဳး, ေတာကုိျမင္၍ သိပုံတမ်ဳိး, ေတာင္ကုိ ျမင္၍ သိပုံတမ်ိဳး၊
ဤသုိ႔အစ႐ွိသည္ျဖင့္ ျမင္ေသာ အထည္ ၀ထၳဳကြဲလွ်င္ သိပုံအမ်ိဳးမ်ိဳး
ကြဲျပားသည္၊ သိမႈ အျခင္းအရာသည္ပင္လွ်င္ စိတ္တရားကုိယ္ရင္း
ျဖစ္သည္။
ေျမကုိ ျမင္၍ သိသည္မွ ေရကုိျမင္ျပန္၍ ေရကုိသိေသာအခါ
ေျမကုိသိမႈ မ႐ွိျပီ၊ ခ်ဳပ္ကြယ္ျပီ၊ ဤသုိ႔ အစ႐ွိသည္ျဖင့္ ဓာတ္ေသပုံ,
ဓာတ္သခ်ၤဳိင္းက်ပုံကုိ သိေလ၊ ေျမကုိလည္း သည္စိတ္ႏွင့္ပင္ ျမင္သည္
သိသည္၊ ေရကုိလည္း သည္စိတ္ႏွင့္ပင္ျမင္သည္, သိသည္ဟု ထင္ယင္းစြဲ
႐ွိၾကသည္။ ထုိသုိ႔ကားမဟုတ္၊ ေျမကုိ ျမင္ပုံ, သိပုံ ကြယ္ေပ်ာက္ျပီးမွ
ေရကုိ ျမင္ပုံ, သိပုံတစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္၊ သိပုံကား ျခားပါ၏၊
စိတ္ကားတျခားမဟုတ္ပါဆုိျငားအံ့၊ သိပံုႏွင့္ စိတ္တျခားစီေလာ, တခုတည္းေလာေမး၊တျခားစီဆုိပါလ်င္ သိပုံကား ဘယ္ဓာတ္နည္းဟု-ေမး၊ စိတ္မွတပါးသိပုံ မ႐ွိ၊ သိပုံမွတပါး စိတ္မ႐ွိ၊ သိပုံေပ်ာက္ကြယ္မႈသည္ပင္လွ်င္ စိတ္
ကြယ္ေပ်ာက္မႈတည္း။
ဥပမာကား-အလြန္ေကာင္းေသာ ယမ္းကို အျဖဴ,အနီ,အ၀ါ
စသည္ျဖင့္ အဆင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးဆိုး၍ မုန္ညင္းေစ့ခန္႔ အလံုးငယ္ ေတြျပဳ၍
အေစ့ခ်င္း ထိစပ္ေအာင္စီစဥ္၍ ထားၿပီးလွ်င္ အစအလံုးမွာမီးေပး၊
အစဥ္အတိုင္း မီးေတာက္ျဖဴ,မီးေတာက္နီစသည္ တဆက္တည္း ေတာက္
၍သြားလိမ့္မည္၊ ထိုသို႔သြားရာ၌ အျဖဴေတာက္ကုန္မႈ, အနီ ေတာက္
ကုန္မႈစသည္ ျခားနားစြာျမင္လိမ့္မည္၊ ထို႔အတူအမိ၀မ္း ကဖြားျမင္
သည္မွစ၍ ယေန႔ထက္တိုင္ျမင္မႈ အမ်ိဳးမ်ဳိး,ၾကားမႈအမ်ဳိးမ်ဳိး စသည္
တစဥ္တည္း ဆက္လက္၍ လာခဲ့ေသာ စိတ္အစဥ္၌ ေရွးေရွးျမင္မႈ,ၾကားမႈ
စသည္ အစဥ္အတိုင္းကုန္၍,ကုန္၍ ေပ်ာက္ကြယ္ပ်က္ဆံုး၍လာခဲ့သည္ကိုသိေလ။
(ဤကား စကၡဳအၾကည္မွာ အဆင္းသဏၭာန္ဟူေသာ ႐ူပါ႐ံုႏွင့္
ဆံုမိတုိင္း ဆံုမိတိုင္း အသစ္အသစ္ ျဖစ္ေပၚ၍ ခုထင္, ခုပ်က္ဆံုး ေသ
ေပ်ာက္ၾကကုန္ေသာ အျမင္နာမ္ဓာတ္တို႔၏ သႏၲတိမရဏကို ျပဆိုေသာ
အခန္းတည္း။)
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး

No comments:
Post a Comment