Saturday, October 25, 2014

ျပည္သူ ့အက်ိဳးသူသယ္ပိုး

  လူတ့ုိ၏ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မွဳသည္ အေၾကာက္တရားကို အေျခခံ၍ ေတာကိုးကြယ္ ေတာင္ကိုးကြယ္ နတ္ကိုးကြယ္  စသည္ျဖင့္ ကိုးကြယ္မွဳေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္လာခ့ဲသည္မွာ ေရွးေခတ္လူသားတို ့မွသည္ ယေန႕  ့ေခတ္ထိေအာင္ပင္ျဖစ္၏ ။
    ထိုသို ့ကိုးကြယ္မွဳတို ့တြင္ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္သူတို ့လည္း အေၾကာက္တရားမကင္းၾကေပ၊ ျပည္သူမၾကည္ျဖဴမွာလည္းေၾကာက္၏ နတ္ကိုလည္းေၾကာက္၏ ၊ထိုအေၾကာက္တရားေၾကာင့္ပင္ ျပည္သူတို့ကိုးကြယ္ရာ ေတာ ေတာင္ နတ္အိမ္နတ္နန္း ထာဝရဖန္ဆင္းရွင္ဘုရား ဘိုးဘိုးေအာင္၊အဘေအာင္မင္းေခါင၊္ အေမကို မိဘုရားျပန္ေကာက္သည့္ ကိုၾကီးေက်ာ္ စသည္ကိုလည္း ကိုးကြယ္ၾက၏။ စုတိစိတ္က်ျပီးမွ ဘဝတဖန္ျပန္ျဖစ္ေစသည့္ပဋိသေႏၶစိတ္ျဖင့္ လူ နတ္စသည္ျဖစ္၏၊ ထိုသို႕မဟုတ္ဘဲစုတိစိတ္မက်ဘဲလူအရွင္ကနတ္ျဖစ္သည္ဆိုေသာ ကိုးျမိဳ႕ရွင္ဦးရွင္ၾကီးနတ္စသည္ျဖင့္ ကိုးကြယ္မွဳေတြ စံုလ့ို ့ပင္ျဖစ္၏၊ေနာင္လည္း ကိုးကြယ္မွဳ ေတြရွိေနမည္သာ။
    အေၾကာက္တရားကို အေျခခံ၍ ကိုးကြယ္ၾကရာတြင္ မွန္ကန္မွဳရွိမရွိ အျပစ္ျဖစ္မျဖစ္ စသည္မေတြးေတာဘဲ မိမိခ်မ္းသာေရး ေကာင္းစားေရအတၱကိုသာ ေရွ႕တန္းထားကိုးကြယ္ၾက၏ ။
    ထိုသို ့ကိုးကြယ္သည့္အေျခေန ေခတ္အဆက္ဆက္တို ့တြင္ ျပည္သူ ့အက်ိဳးကို လိုလားေသာ အေတြးေခၚပညာရွင္ မင္းတစ္ပါး ေပၚထြန္းခ့ဲ၏ ။    ထိုမင္းကားဗာရဏသီျပည္ကိုစိုးစံ အုပ္ခ်ဳပ္ေတာ္မူေသာ ျဗဟၼဒတၱမင္း၏သား ေတာ္ ျဗဟၼဒတၱကုမာရမင္းသား ျဖစ္၏ ။   
    ျဗဟၼဒတၱမင္းၾကီးသည္ သူ၏သားေတာ္ကိုမိမိအမည္ကိုအမီွျပဳ၍ ျဗဟၼဒတၱကုမာရဟု အမည္ေပး၍ ပညာသင္အရြယ္ေရာက္ေသာ္ ပညာမ်ားစံုလင္တတ္ေျမာက္ေအာင္ သင္ေစ၏ ။    ထိုေခတ္တကၠသိုလ္ ပညာရပ္တို ့ကို သင္ေစ၏၊ ေယာက္က်ားတို ့တတ္အပ္ေသာ ပညာ အ႒ာရသပညာရပ္မ်ားကို ထူးခ်ြန္စြာလည္းျဗဟၼဒတၱကုမာရသည္ တတ္ေျမာက္ပါ၏ ။         ့
    ျဗဟၼဒတၱကုမာရမင္းသည္ ထိုေခတ္ပညာရပ္မ်ား ျပည့္စုံစြာ တတ္ေျမာက္ျပီးေနာက္ ဗာရဏသီသိ့ု ့ျပန္လာ၏ တုိင္သူျပည္သား သူအမ်ားကလည္း ေသာင္းေသာင္းဖ်ဖ် ၾကိဳဆိုၾက၏၊ မင္သားအားလည္း ခ်စ္ျမတ္နိဳးၾက၏ ၊ဘုရင္ၾကီး၏ နန္းညြန္ ့နန္းလ်ာျဖစ္၍လည္း အားကိုးမွဳျဖင့္လည္းခ်စ္ၾကေပသည္။
    ခမည္းေတာ္ျဗဟၼဒတၱမင္းၾကီးလည္း သားေတာ္ေလးအား လြန္စြာအားကိုးေတာ္မူ၏ ထိုေၾကာင့္လည္း သားေတာ္ေလးကို ပညာေတာ္သင္ေစလွ ြတ္ခါ တတ္ေျမာက္ေစခ့ဲ၏။ ယခုမူ ထူးခြ်န္ထက္ျမက္စြာပညာရပ္မ်ား တတ္ေျမာက္လာခ့ဲသည့္ သားေတာ္ေလး ျဗဟၼဒတၱကုမာရကိုၾကည့္၍ ေပ်ာ္မဆုံး ေမာ္မဆုံး ျဖစ္လွ်က္ရွိ၏ အေၾကာင္းမူ မိမိ၏အရိုက္အရာ ထီးေမြ နန္းလ်ာကို ဆက္ခံမည့္သားေတာ္သည္ ပညာထူးခြ်န္ စိတ္ျဖဴစင္ေသာေၾကာင့္တည္း။
    မိမိလည္း သက္ေတာ္ရလို ့ ခါကုန္း အားနဳန္းသည့္အရြယ္ေရာက္ေနျပီျဖစ္ သျဖင့္ သားေတာ္အား အိမ္ေရွ့ ဥပရာဇာ အပ္ႏွင္းဖ့ို ့ဆႏၵျပင္းျပေနခ့ဲသည္မွာၾကာေပျပီ ။ ပညာေတာ္မစုံေသး၍သာ  ေစာင့္ဆိုင္းေနခ့ဲျခင္းျဖစ္ေပသည္။
   ယခုကား ထိုဆႏၵမ်ား ျပည့္စုံသြားေပျပီ ထို ့ေၾကာင့္လည္း သားေတာ္ေလး ျဗဟၼဒတၱကုမာရ မင္းသားေလး အား အိပ္ေရွ႕ ဥပရာဇာ ဘြဲ႕အပ္ႏွင္းေလ၏။
      ထိုေခတ္ထိုအခါ၏ တိုင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္မွဳ စနစ္သည္ ပေဒသရာဇ္စနစ္ျဖစ္ေပသည္ ဘုရင့္သားေတာ္တစ္ေယာက္သည္ ဘုရင္၏ အရိုက္အရာ ထီးေမြ နန္းလ်ာကို ဆက္ခံရျမဲျဖစ္ေပသည္ သားေတာ္မရွိက သမီးေတာ္ႏွင့္လက္ဆက္ရန္ တူေတာ္ ညီေတာ္ စသည့္ ေသြးနီးသူႏွင့္ လက္ဆက္ခါ  ဥပရာဇာဘြဲ႕ကို ေပးရ၏။
     ျဗဟၼဒတၱမင္းၾကီးသည္ကား ဥပရာဇာ ဘြဲ႕ေပးရန္ သားေတာ္တစ္ပါးရွိေနသည့္အတြက္ စိတ္ရတက္ ဗ်ာပါဒ ေၾကာင့္ၾကစရာမလိုေပ။
      သားေတာ္အား ဥပရာဇာဘြဲ႕ကို အပ္ႏွငး္ျပီး အိမ္ေရွ႕မင္းတို ့လုပ္ပုိင္ခြင့္ အခြင့္အာဏာတို ့ကိုလွြဲအပ္ခါ တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေစသည္။ဤေခတ္ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္က့ဲသို ့ပင္ျဖစ္၏။
     ျဗဟၼဒတၱကုမာရ ဥပရာဇာမင္းသားသည္ တိုင္းျပည္ေကာင္းစာေရး ျပည္သူ့ အက်ိဳးျဖစ္ေစမည့္  လယ္ယာကိုင္းကြ်န္းမ်ား အေထာက္ကူျဖစ္မည့္ ဆည္တမန္မ်ားတုပ္ျခင္း သြားလာလြယ္ကူေစေရးအတြက္ လမ္းတံတားတည္ေဆာက္ ျပဳျပင္ မြမ္းမံျခင္း နိဳင္ငံေရးဆိုင္ရာ သံတမန္ကိစၥမ်ား ျငင္းခုံျခင္း ခိုက္ရန္ေဒါသမရွိေစေအာင္ စီမံျခင္း စစ္မက္ေရးရာ မျဖစ္ေပၚေအာင္ေဆာင္ရြက္ျခင္းစသည္တုိ့ကို အားသြန္ခြန္စုိက္ေဆာင္ရြက္ေပသည္။
    ထို ့ေၾကာင့္ ဖခမည္းေတာ္ႏွင့္တကြ ျပည္သူမ်ားက ေလးစားၾကည္ညိဳခ်စ္ခင္ၾက၏ ။ျဗဟၼဒတၱကုမာရ ဥပရာဇာမင္းသားသည္ ျပည္သူတိ့ု ့က်မၼာေရး လူမွဳေရး   စသည္မ်ားကိုလဲ အသိပညာ ေပးျခင္း ေထာက္ပ့ံေပးျခင္းစသည္တို႔
ကိုလည္း အားသြန္ခြန္စုိက္ရွိေပသည္ ။ 
      ထိုသို့ၾကိဳးစားေဆာင္ရြက္ရင္း  တေန့ေသာအခါဝယ္ တိုင္းသူျပည္သား တို ့၏ ယုံၾကည္ကိုးကြယ္မွဳဆိုင္ရာပူေဇာ္ပြဲၾကီးရက္သ္ို ့ေရာက္လာ၏။ ထိုရက္တြင္ ဘုရင္ႏွင့္တကြ တိုင္းသူျပည္သားတိ့ု ့သည္ ပူေဇာ္ပြဲက်င္းပရာျမဲ ေညာင္ပင္ၾကီးဆီသို ့ပူေဇာ္ရန္ ဆိတ္ကုလား ႏြား ႏြားေနာက္ ဆိတ္ ၾကက္ ဝက္တို့ကိုယူေဆာင္၍လာၾကခါ သတ္ျဖတ္၍ အေသြ းအသားစိမ္းရွ ြင္
ရွ ြင္တို ့ျဖင့္ေညာင္ပင္တြင္ရွိေနသည္ဟုယုံ
ၾကည္ထားေသာ နတ္မင္းၾကီးအား ရည္မွတ္၍ ေညာင္ပင္ကို လက္က်ာရစ္လွည့္ကာ ပူေဇာ္ၾက၏ ။
ထိုသို ့ပူေဇာ္ျခင္းကို ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းဟု ေခၚ၏။ မိမိတို ့အလိုရွိရာကို ျပည့္ေစဖိ့ု ့မ စရန္ ဆႏၵျပဳ ဆုေတာင္းၾက၍ ကတိကဝတ္လည္းဆိုၾက၏
     ဤပြဲသို ့ျဗဟၼဒတၱကုမာရ ဥပရာဇာလည္းတက္ေရာက္၏ အျခင္းအရာအားလုံးကို သျိမင္ေနသည့္ မင္းသားသည္  ျပည္သူျပည္သားတို ့၏ ယုံၾကည္ေနမွဳ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ေနမွဳတိ့ု ့ကို မႏွစ္ျမိဳ ႕ေပ ၊ မင္းသား၏ စိတ္တြင္ လူတို ့သည္ မိမိအသက္ေသမွာကိုေတာ့ စိုးရိမ္ေၾကာက္ရံြ႕၏ တစ္ပါးသတၱဝါ၏ အသက္ကိုကား ညွာတာကင္းမ့ဲစြာ သတ္ျဖတ္၍ ယဇ္နတ္ပူေဇာ္ေနျခင္းသည္ ကိုယ္ခ်င္းစာနာမွဳကင္းမ့ဲ၍ ေတြးေခၚစဥ္းစား ဉာဏ္ေရွ႕မသြားဘဲ သူမိုက္မဲတို ့၏ မွားေသာအက်င့္သာျဖစ္ေပသည္ ။ ထိုအက်င့္ျဖင့္  ပစၥဳပၸန္    တမလြန္ ေကာင္းက်ိဳးမယွဥ္နိဳင္ ဆိုးက်ိဳးသာ ျဖစ္ေပၚနိဳင္မည္ဟုေတြးကာ သတၱဝါမ်ားအေပၚ သနားကရုဏာျဖစ္ေနေပသည္။                      သတၱဝါတိုင္းအေပၚ သနားကရုဏာစိတ္ထားကာ သတၱဝါမ်ား၏အက်ိဳးကိုယခုထက္ေဆာင္ရြက္ဖို ့ပို၍ စိတ္အားထက္သန္လာ၏ အေကာင္ထည္ေပၚရန္  မည္သို ့ေဆာင္ရြက္ရမည္ကို ေတြး၏။
    ေဆာင္ရြက္လို ့ရမည့္ အခ်ိန္ခါ  ေျပာဆိုရမည့္စကား လူအမ်ား၏ ယုံၾကည္မွဳ မွန္ကန္ေစရန္နည္းလမ္းစသည္ေပၚလာ၏ ။  
         ထို့ေၾကာင့္ ျဗဟၼဒတၱကုမာရ ဥပရာဇာမင္းသားသည္ မွဴး မတ္စသည္ ျပည္သူမ်ားႏွင့္အတူ ေညာင္ပင္ၾကီးအား လက္က်ာရစ္လွည့္ခါ  မွဴး မတ္ျပည္သူမ်ားသိသာေအာင္ အို ပင္ေညာင္ေစာင့္နတ္ အရွင္ အကြ်န္နဳပ္အား မင္းအျဖစ္ကိုေပးသနား ေစာင္မ ပါ မင္းအျဖစ္ကို အကြ်န္နဳပ္ရရွိပါက သူ၏အသက္ကို သတ္ျဖတ္ေသာသူ
သူ ့ဥစၥာကို ခိုးယူေသာသူ သူ ့တစ္ပါးအိမ္ယာသားမယား အုပ္ထိန္းခံတို ့ကိုျပစ္မွားက်ဴးလြန္သူ
မမွန္စကား လိမ္ညာေျပာၾကားသူ ေသအရက္ကိုေသာက္စားလြန္က်ဴးေသာသူ တို ့၏ အသက္ေသြးတ့ို ့ျဖင့္ယဇ္အမွဳကိုျပဳပါအ့ံ  ဟု  ေျပာၾကားခါ ုျပည္သူမ်ားႏွင့္အတူ ပူေဇာ္ဟန္ျပဳေလ၍ ျပန္ခ့ဲ၏။ ထိုသိ့ု ့ေသာနည္းျဖင့္ ရံခါ ရံခါ ပင္ေညာင္ပင္သိ့ုကပ္၍ု ျပည္သူျပည္သားမ်ားျမင္သာေအာင္ နတ္ကိုပူေဇာ္ေလဟန္ျပဳ၏့
       တေန ့ေသာ္ ဗာရဏသီျပည့္ရွင္မင္းၾကီး ျဗဟၼဒတၱသည္ နတ္ရြာစံ ကံေတာ္ကုန္ေလသည္ ။ ထိုအခါ ျဗဟၼဒတၱကုမာရ မင္းသားသည္ ဖခမည္းေတာ္၏ ျပဳဘြယ္ကိစၥတို ့ကို ေဆာင္ရြက္ျပီးစီျပီးေနာက္ နန္းသိမ္း နနး္တက္ပြဲ ခံယူေလသည္ ။ ထို ့ေနာက္ မွဴးမတ္ဗိုလ္ပါတို ့ကို ညီလာခံဆင့္ေခၚ ၍ ညီလာခံတြင္ဤသို ့မိန့္၏။
     အိုအမတ္ၾကီးတ့ို ့ငါသည္အဘယ္ေၾကာင့္ မင္းအျဖစ္ရသည္ကို အသင္တိ့ု ့သိၾကသနည္းဟုေမးေလ၏ ။ မင္းခ်င္းတိ့ု ့လည္းမသိေၾကာင္းေလွ်ာက္တင္ေလေသာအခါ မိမိၾကံစီေဆာင္ရြက္ခ့ဲမွဳတ့ို ့ကိုမိန့္ေလ၏။
    မွန္၏ ျဗဟၼဒတၱကုမာရ မင္းသည္ မင္းအျဖစ္ကိုမရမွီက ေဆာင္ရြက္ရန္အခါအခြင့္မသင့္ေပ ၊ အေၾကာင္းမူ မိမိ၏ ရာထူးအာဏာအခြင့္သည္ ဤေခတ္ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္အဆင့္မွ်သာလုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိ၏ ။တဖန္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမင္းသည္ ဖခမည္းေတာ္ျဖစ္၍လည္းေန၏ ဖခမည္းေတာ္က္ိုေက်ာ္လြန္၍ ေဆာင္ရြက္ဖို့ မသင့္ျဖစ္သည္ကိုသိ၏ ။ထို့ေၾကာင့္လည္း ဖခမည္းေတာ္လြန္မူေသာ္ ျပည္သူျပည္သားတို ့ကို မထိခိုက္မပင္ပန္းေစဘဲ သတၱဝါတို ့၏အသက္သတ္ျဖတ္ျခင္းကိုမေပးအ့ံဟူေသာ ဥပါယ္တမည္အၾကံကို ဆိုင္းင့ံခါ အခါအခြင့္ကို ေစာင့္၍ေနခ့ဲေလျခင္းျဖစ္၏။
တဖန္လည္းလြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ခြင့္ဟူေသာ လူအခြင့္ေရးကိုလည္မထိခ္ိုက္ေစေအာင္ေျပာဆိုရေလ၏ ။
         ျဗဟၼဒတၱကုမာရမင္းသည္ မွဴးမတို ့အား တိုင္းျပည္သို ့သိေစရန္ ဤသို ့စည္လည္ေစ၏   ငါတို ့၏ ဘုရင္ထီးဘုရားသည္  အၾကင္သူတ့ိုသည္ ပါဏာတိပါတ စေသာငါးပါးကုန္ေသာ  သီလမရွိကုန္ေသာသူတို ့၏ အမွဳကိစၥတို ့ကိုလည္းေကာင္း
ဆယ္ပါးေသာ အကုသလကမၼပထတိ့ု ့ကိုလည္းေကာင္း ယူ၍က်င့္ၾကကုန္လတၱံ႕ထိုသူတို ့ကိုသတ္၍ အသား အေသးြ အူအေထြးတို ့ျဖင့္ နတ္ပူေဇာ္ေသာ အမွဳကို ျပဳ အ့ံဟုေတာင္းပန္ဘူးေပျပီ
     ထို့ေၾကာင့္ပင္ ျပည္သူ ျပည္သားတို့သီလမရွိသည္ျဖစ္အ့ံထိုသူတို ့၏အသက္ေသြးတို ့ျဖင္ ပူေဇာ္မည္ျဖစ္ပါသျဖင့္  ျပည္သူ ျပည္သားတို့မွ ငါပါးသီလစသည္ျပည့္စုံေသာ္ နတ္ပူေဇာ္မွဳမွလြတ္အ့ံ ဟု တိုငး္ျပည္သ့ို ့ ေစ၏ ။
      ဤတြင္ ျဗဟၼဒတၱကုမာရမင္း၏ စကားအရာသည္ အလြန္ နိဳင္ငံေရးပရိယယ္ၾကြယ္သည္ဟု ဆိုရေပမည္ျဖစ္၏ ။ ျပည္သူျပည္သားတို ့ေရွးစြဲစဥ္လာ ယုံၾကည္မွဳကို တိုက္ရိုက္ မကန့္ ့ကြက္ေပ၊ အေျခခံလူအခြင့္ ေရးကုိလည္းမထိခိုက္ေပ ။
      ျပည္သူျပည္သားတို ့၏စိတ္ကိုသိ၍ထိုသို ့ၾကံျခင္းျဖစ္၏ လူ ူတို ့သည္   မိမိအသက္ကိုကား ေသမွာကိုေၾကာက္၏ ထိုအခ်က္ကို ပိုင္နိဳင္စြာသိထား၍လည္း ထိုသို ့စီစဥ္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။   တဖန္ နတ္ႏွင့္ ဘုရင္ ယွဥ္လိုက္လွ်င္ ဘုရင္သည္ နီးသူျဖစ္၍ နီးရာဓါးကို ပို၍ေၾကာက္မည္မွာအမွန္ေပ။
     ဤသို ့ျဖင့္ ျပည္သူျပည္သားတို ့ သိေစရာ ျပည္သူျပည္သားတို ့သိၾက၍ တစ္ပါးေသာသတၱဝါတို ့၏အသက္ကို သတ္ျဖတ္ျခင္းစေသာ အမွဳကိုမျပဳကုန္၍ ငါးစုံေသာ သီလတိ့ု ့လုံျခဳံလာကာ ကုသုိလ္ကမၼပထမ်ား တိုးပြါးျပီး တိုင္းျပည္ၾကီးလည္း တုိးတက္စည္ပင္ သာယာဝေျပာ၍ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မွဳဆိုင္ရာတြင္လည္း ျပည္သူျပည္သားတိ့ု ့သည္နားလည္လာၾက၏။
     မိမိတို ့၏ သမုတိသခင္ ဘုရင္ ျဗဟၼဒတၱကုမာရသည္ ျပည္သူ ့အက်ိဳးကိုလိုလားရာတြင္ ယခုပစၥဳပၸန္တခုတည္းကိုသာ မၾကည့္ ေနာင္သံသရာထိအက်ိဳးကိုၾကည္၍ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္သည္ ဟု ဘုရင္မင္းျမတ္အေပၚလည္း ယုံၾကည္မွဳ ပိုလာကာ မင္းႏွင့္ျပည္သူ ၾကည္ျဖဴစြာလက္တြဲမွဳသည္ခိုင္ခန့္လာ၏။
     ဘုရင္ျဗဟၼဒတၱကုမာရသည္တိုင္း ျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မွဳတြင္ မင္းက်င့္တရားဆယ္ပါး အေလးထား၍အုပ္ခ်ဳကာ ျပည္သူ ့အက်ိဳးကိုအမွန္တကယ္လိုလားေသာ မင္းေကာငး္တစ္ပါးျဖစ္ေပသည္တကား။
      ယေန ့ေခတ္တု ့ိ၏ အတုယူဘြယ္ စံျပမင္းတစ္ပါးျဖစ္ပါ၏။ ယေန့ေခတ္ ျမန္မာျပည္ၾကီးကိုအုပ္ခ်ဳပ္မည့္မင္းလည္း ျဗဟၼဒတၱကုမာရမင္းကို အမွတ္ရၾကည္ညိဳေနမည္ဆိုလွ်င္.......
          ဒုေမၼဓဇာတ္မွာက့ဲသို ့ျပည္သူျပည္သားတို ့အက်ိဳး အမွန္တကယ္လိုလားလွ်င္...........

No comments:

Post a Comment